diumenge, 22 de febrer de 2015

EDUCACIÓ EMOCIONAL I ALTRES...

El concepte d'educació ha anat canviant al llarg de la història i és important estar al dia com a mestra, i com a pares. És per això que us fem arribar una miqueta de teoria actualitzada que us pot resultar d'interés.

Cliqueu les imatges i els enllaços que trobareu al llarg d'aquesta entrada del blog per anar ampliant, si és que us interessa...

L'educació fins ara havia estat de caire més intel·lectual, però també és molt important l'educació emocionalLa finalitat de l’educació emocional és el benestar. Hi ha diversos tipus de benestar (material, físic, social, professional, emocional, subjectiu), un d’ells és, precisament el benestar emocional, que té molt a veure amb l’experiència d’emocions positives.
L'educació emocional a l'Educació Infantil tracta d'ensenyar els infants a:
-expressar emocions, sentiments i desitjos
·        - identificar emocions bàsiques
·        - representar emocions dels altres
·        - controlar les pròpies emocions

·       -  respectar els sentiments dels altres.

Cóm podem ajudar els nens i nenes a desenvolupar-la?




La Intel·ligència emocional (IE) és un concepte que el psicòleg Peter Salovey va proposar l’any 1991. Qui la poseeix és capaç de saber allò que un mateix i que els que l’envolten están sentint i utilitzar aquests sentiments amb encert. Aquesta intel·ligència és independent del QI (Quocient Intel·lectual).
 Hi ha molts tipus d’intel·ligències, no només la intel·lectual, que fins ara és la més treballada desde l’escola.  El model de les intel·ligències múltiples, va ser proposat el 1983 per Howard Gardner i ens diu que totes les persones tenien set tipus d’intel·ligència, que, si bé poden estar relacionats, determinen el comportament, la manera d’aprendre, captar, comprendre, entre altres, el món que els envolta. Defineix la intel·ligència com una capacitat, i per tant, una destresa que es pot desenvolupar.

Segons aquesta teoria, tots els éssers humans, posseeixen aquestes intel·ligències en major o menor mesura. Totes són igualment importants i necessàries.

En relació amb tot el que hem explicat anteriorment començarem a treballar a P5 algunes emocions de manera més específica i continuarem amb les activitats relacionades amb les emocions que ja estavem treballant fins ara (cada dia la senyoreta i el maquinista o primer de la fila que passa llista, escullen un emoticono o una foto i una paraula que expressa com se sent aquell dia). El maquinista l’agafa de la capsa d’emocions i sentiments de la classe. També tenim el Coixí “mimitos”, que agafa qui vol quan vol si el necessita perquè se sent malament per alguna raó…així expressa el seu malestar i es relaxa i descansa una miqueta.

Si us interessa el tema de l’Educació i les últimes novetats i consells us adjuntem enllaç  de la Generalitat de Catalunya que us pot ser d’utilitat:


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada