Cliqueu les imatges i els enllaços que trobareu al llarg d'aquesta entrada del blog per anar ampliant, si és que us interessa...
L'educació fins ara havia estat de caire més intel·lectual, però també és molt important l'educació emocional. La finalitat de l’educació emocional és el benestar. Hi ha diversos tipus de benestar (material, físic, social, professional, emocional, subjectiu), un d’ells és, precisament el benestar emocional, que té molt a veure amb l’experiència d’emocions positives.
L'educació emocional a l'Educació Infantil tracta d'ensenyar els infants a:
-expressar emocions, sentiments i desitjos
· - identificar emocions bàsiques
· - representar emocions dels altres
· - controlar les pròpies emocions
· - respectar els sentiments dels altres.
Cóm podem ajudar els nens i nenes a desenvolupar-la?
Cóm podem ajudar els nens i nenes a desenvolupar-la?
La Intel·ligència emocional (IE) és un concepte que el
psicòleg Peter Salovey va proposar l’any 1991. Qui la poseeix és capaç de saber
allò que un mateix i que els que l’envolten están sentint i utilitzar aquests
sentiments amb encert. Aquesta intel·ligència és independent del QI (Quocient
Intel·lectual).
Hi ha molts tipus d’intel·ligències, no només la
intel·lectual, que fins ara és la més treballada desde l’escola. El model de les
intel·ligències múltiples, va ser proposat el 1983 per Howard Gardner i ens diu que
totes les persones tenien set tipus d’intel·ligència, que, si bé poden estar relacionats, determinen el
comportament, la manera d’aprendre, captar, comprendre, entre altres, el món
que els envolta. Defineix la intel·ligència com una capacitat, i per tant, una
destresa que es pot desenvolupar.
Segons aquesta teoria, tots els éssers
humans, posseeixen aquestes intel·ligències en major o menor mesura. Totes són
igualment importants i necessàries.
En relació amb tot el que hem explicat anteriorment
començarem a treballar a P5 algunes emocions de manera més específica i
continuarem amb les activitats relacionades amb les emocions que ja estavem
treballant fins ara (cada dia la senyoreta i el maquinista o primer de la fila
que passa llista, escullen un emoticono o una foto i una paraula que expressa
com se sent aquell dia). El maquinista l’agafa de la capsa d’emocions i
sentiments de la classe. També tenim el Coixí “mimitos”, que agafa qui vol quan
vol si el necessita perquè se sent malament per alguna raó…així expressa el seu
malestar i es relaxa i descansa una miqueta.
Si us interessa el tema de l’Educació i les últimes novetats
i consells us adjuntem enllaç de la
Generalitat de Catalunya que us pot ser d’utilitat:
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada